2007/01/08

Anyám! és a világegyetem

Azt mondta az én anyám az egyik nap, hogy "nem is az apád hiányzik nekem, hanem a kocsi". Nos, mit szólhatnék, tulajdonképpen nem lepődtem meg, de valahogy ez a kijelentés a szoba egyik feléből elég nyílegyenes és fénysebességes repülés után beleállt az agyamba, mint egy balta.
Már annak is örültem, hogy jó fej módon leszedálva egymást kettesben végigcsináltunk két teljes napot karácsonykor, sőt, egész kellemes volt. Gondoltam, örüljön hát, akkor tényleg megcsináltatom már ezt a szaros autót, amit Zöfis matricákkal is összeragazgattunk, hogy "Ne szokj rá a vezetésre, mert nehéz róla leszokni!". Hát nekem nem is sikerült rászokni, itt szenvedek a kocsival, amióta megörököltem az apámtól és mindig egy aktuális pasi nyakába szeretném pakolni az ezzel az izével járó foglaltoskodást, meg felelősséget, de kb 8 éve nem sikerül, mert csak nem vezető csávókkal hoz össze a sors. Vezetni pedig jó. Eladni meg nem akarjuk, mert úgyse lenne pénzünk venni egyet, ha esetleg kellene majd...mondom én. Ugyan nem tudom mire kellene, de valamire biztos jó. Pl. az én kocsimmal járunk Szerbiába és Boszniába a munkatársaimmal, mert már öreg, de még jól jár. Ez jó. Aztán nem tudom. November óta áll a csomagtartóban például 4 téli kerék, gondosan eltakarva, hogy emiatt ne törjék fel. A nyáriakkal kellene átcserélni őket, ugye, ezt sem sikerült elintézni, mert hát nem nagyon érdekel és az aksi is lemerült...Már arra is gondoltam, hogy valami gondos gazdának kölcsönszerződéssel kölcsönadom őt, aki jár vele, tutujgatja, mert ez a mániája. De olyannak semmiképpen nem adnám kölcsön, aki egy lakótelepi parkolóban vakerálná nejlonmackóban vasárnaponként, mert na azt, azért nem...Pedig szegénynek még úgy is jobb sorsa lenne. De még ez irányba sem tapogatóztam. Szóval hát, van egy autóm, amit nagyon szeret az anyám, meg van egy anyám, de ritkán tudok bármit is valamelyikkel kezdeni. Erről meg eszembe jutott, hogy a cangámmal sem csinálok semmit. Néha felfújom a kerekét. Teljesen naívan kérdeztem másokat, hogy mit kell vele csinálni, hogy úgymond karban legyen tartva, mert mindent kézben kell most már tartani lassan.
És akkor én minden reggel kilépve az utcára ránézek a kocsira és nagyon lelkiismeretfurdalásom lesz, hogy itt áll, csak áll szegény, már a tükrök is letörtek róla, amióta a könnygázbomba elől menekülők lesodorták, de jó fej módon visszahelyezték őket az ablaktörlő alá. Így lettek profi levehető autótükreim.
De most mindennel ezt csinálom, mert ilyen időszak van, mindent nagyon sajnálok, de nem csinálok semmit max. szorongok egy kicsit. Vagy nagyot. Ráadásul egy "hogyan jutottunk idáig mi emberek, hogyan lehetünk most itt" tartalmú vulgárisan megírt tudománytörténeti könyvet olvasok és a legelején tartok: azaz TTK-s genezis - szingularitás, Big Boom, stb. És olvasom ezt a könyvet reggel fekve a fürdőkádban és úgy sajnáltam szegény kicsi protonbaszomnyi szingularitást ott a semmiben egyedül, amely aztán jól kitágult, mint ahogy magamat. És a nagy tudósok sem tudják, hogy ő mi volt, mert még csak a 10 a mínusz 43-on másodperc közelséget tudják megmondani, hogy az milyen lehetett, de a 0 másodpercet nem és azt sem, hogy egyszer csak mitől kezdett irtózatosan tágulni a szingularitás és lett belőle a mi világegyetemünk. És feküdtem mozdulatlan és arra gondoltam, hogy a kádam a szingularitás és én vagyok benne az anyag és ha csak itt fekszem, akkor nem történik semmi. De megmozdítottam a kislábujjam és attól máris fodrozódott a víz és rezgés lett és ritmus és megelégedtem, hogy megoldottam a nagy rejtélyt, mert nyílván valami ilyen történt a szingularitással is. És megpróbáltam elképzelni, hogy milyen lenne a világegyetem, ha a fürdőkádammal én tágultam volna úgy ki (nem úgy) nagyon gyorsan, de ezt nem tudom mégsem elképzelni. És akkor itt vannak ezek a kérdések a világegyetemmel én meg azon szorongok, hogy hogyan fogom megszereltetni ezt a kocsit, meg jaj, hogy mi lesz velem, meg mit akarok egyáltalán, mi leszek ha nagy leszek és ilyenek, és közben majdnem pánikrohamot kaptam attól a felismeréstől, hogy a világegyetemünk széléig nem is tudunk eljutni, mert a tér az görbül és valószínűleg ugyanoda érnénk vissza, ha elindulnánk. Szóval nem lehet nyílegyenesen kilépni innen, be vagyunk zárva ebbe a világegyetem buborékba - asszondja ez a brit ember. És akkor ehhez képest az összes praktikus és érzelmi nyomorom igazán semmisnek tűnik, hisz lehet, hogy mindjárt megint visszazúdulunk a szingularitásba. Na, de akkor még mindig nem tudom, hogy most mit csináljak...
És lógtunk akkor kifelé a semmibe az egyik kollegámmal az irodánk ablakában, mert cigiztünk, és megláttam egy iszonyú menő autót nyitott tetőablakkal, mert itt a tavasz, vár a MÁV. És azon gondolkodtam, hogy be tudnék-e köpni rajta. Mutattam kollegának, hogy azta, micsoda menő verda, ő meg mondta, hogy ezzel is csak egy dolgot lehet csinálni, A pontból eljutni B pontba. Na de - mondom én - az a lényeg, hogy mi történik A és B között. Majd mondja ő, hogy jó, jó, de annak is csak a hogyanja a kérdés...vagy valami ilyesmi.

11 megjegyzés:

Blogger mifuri írta...

szia muci, én ugyan megszereltetni nem tudom a kocsidat, de felcsillant a szemem, hogy ha úgysem nagyon szoktad használni, nem próbálhatom-e felidézni vezetői képességeimet. néha-néha hétvégenként mondjuk...esküszöm van jogsim, sőt, lassan le is jár! :)

táguló világegyetemhez értelmeset nem tudok hozzászólni :)

13:25  
Blogger LIÁNINDA írta...

Oksz, majd megdumcsizzuk, szívesen be is csatlakozom, segítek, mert kocsikázni jó móka. De most jön még a szerelés, megbecsülni sem tudom, mikor lesz meg...

12:52  
Blogger mifuri írta...

jó, ráér abszolút. kb félévente eszembe jut, h jó lenne vezetni

13:07  
Blogger enlennek írta...

kocsikázni jómóka, hajrá, csináljunk még globális tavaszt!
január van getty, ti nem vagytok beszarva? én kurvára

14:06  
Blogger LIÁNINDA írta...

Na jó, amikor ma hallgattam a rádiót az összes időjárásos hírrel, én is betojtam. De csak egy nagyon rövid időre. De,azért az az egy-egy óra, amit Mifurival eltöltenénk egy kocsiban csak nem okozna elsivatagosodást Dél-Olaszországban? Tudom, ha ezt sokszázezren csináljuk viszont több 10 éven keresztül, akkor igen vagy szóval, igen, szóval ez van most?

14:15  
Blogger mifuri írta...

télleg k.ijesztő, hogy április van! mondjuk azért bicó-szempontból, lássuk be, elég fasza...:) szóval épp csak annyit akarok autózni, h ha egyszer muszáj lesz -pl költözés, ne kelljen újabb sofőri szívességet kérni...uff

13:58  
Blogger id írta...

Ti most azért vagytok beszarva, mert jó idő van, vagy mert rossz idő lesz, vagy csak úgy globálisan? :)

18:07  
Blogger LIÁNINDA írta...

Én globálisan vagyok beszarva, a meleget nagyon élvezem, de sajnálni fogom, ha Szicilia sivatagos lesz, meg pláne Andalúziát nagyon, de mindegy...Rájöttem, hogyha Mifurival mi hétvégente vezetünk egy órát, az sokkal kifizetődőbb a társadalomnak, mintha valaki megvenné vagy kölcsönkérné az autóm és egyfolytában járna vele. Tehát akkor nálam marad, hogy megállítsuk a globális felmelegedést, ami csak egy jégkorszak vége és nekünk a Kárpát-medencébe ettől nagyon jó lesz és jönnek majd hozzánk az észak-európai és dél-európai bevándorlók, asszondják.

10:31  
Blogger id írta...

Sorry to break you the news, de a Kárpát-medencében történetesen nagyon szar lesz... árvizek, hőség, aszály és sivatagosodás. Bár ez utóbbi azért nem olyan rossz, nem? Cous-cous a Hortobágyon... :)

17:59  
Blogger LIÁNINDA írta...

Kedves iD! Ez egyszerűen nem igaz. Igenis jó lesz a Kárpát-medencében.

Még jó, hogy két laikus ilyen jól elvan itt, amolyan igen - nem - de igen - de nem beszélgetéssel.

Valaki hozzáértő nem szólalna meg? Te énlennék, te nagyon eltűntél!
Egyébként ezért nem is lehet félni, mert úgyse tudni mitől.

18:07  
Blogger id írta...

OK, jó lesz :)

"Az eddigi ismeretek alapján feltételezhető, hogy Magyarországon – hosszú távon – fokozatos felmelegedés, a csapadék mennyiségének csökkenése és a szélsőséges időjárási események gyakoriságának, valamint intenzitásának növekedése várható."

"...száradó vegetáció, tavak, vízfolyások vízszintcsökkenése, kiszáradása, a porosodás, legyek, szúnyogok inváziója stb..."

Többet az MTA honlapján: http://www.vahava.hu/file/osszefoglalas_2003_2006.pdf

23:20  

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal