2009/10/12

Málta jó

Munka volt, mégha az utolsó kép ennek ellent mondani is látszik.

PM azzal indított útnak, hogy Málta olyan, mint Egyiptom (elgondoltam milyen, de Egyiptomban sem voltam még) illetve, nincs törvényileg válás. Nehéz ezt elképzelni egy EUs tagállamban, na de hát mégis csak Olaszországba járnak esküdözni és utána elválni állítólag.
FB pedig a sokat látottak magabiztosságával közölte, hogy Málta olyan kicsi, mint a nyócker, pár nap és utána minden részét ismeri az ember. (Na, ezt nem hittem így el.) Bár tény, hogy a főváros, Valletta, egy igen piciny kerületnyi terület és már két nap után teljesen kiismerhető az egész.

Az én uccám és szállásom

Végre egy igazi családi panzió a belvárosban, 20 EUR/este, ismerős doh szag áradt a vastag többszáz éves falakból. Máltán ugyanis minden régi. Ha egy kavicsba belerúg az ember, azon is több ezer éves a csiszolás. Görög, római, arab, török, angol, francia, olasz hagyományok, és nyilván még egy csomó más. A nyelvben pontosan ugyanígy. Őket mindig mindenki lerohanta a földrajzi elhelyezkedésükből kifolyólag, ezért is egy nagy erőd komplexum az egész. Mi egy szót sem szólhatunk a könnyes magyar történelmünkkel.

Minden este másztam a hatodikra a pici hetvenes öreg máltai tulajdonosnő csoszogásával kísérve. Igazán romantikusan hangzik, de reggelente erőteljesen rendezgette az életem, hogy melyik asztalhoz üljek, kivel osszam meg a reggelim...ezt pedig én kevéssé szerettem.

Az egyik este leszakadt az ég, álltam a szálló kapujában cipőimmel a kezemben és térdig felhajtott nadrágban lábszárközépig érő folyóban.

Ha kinéztem az ablakon...




A "Fehér éjszaka" - 3 éve rendezik meg, kb. a mi "Múzeumok éjszakája", azzal a különbséggel, hogy itt minden nyitva van egész éjjel (az éttermek és kávézók kipakolják az asztalokat az utcára, színpadokat állítanak fel, minden palazzo és templom is nyitva). Azért találták ki, hogy embereket hozzanak ki az utcákra. A péntek néma csendben telt, minden bezárva, aztán együtt díszítette fel magát a város minden tagja és szombat este (tíz)ezrek hömpölyögtek a kicsiny utcákon velünk együtt.

Az utcán hajók parkolnak


Kifejezetten nagyon tiszteletben tartják a macskákat


Ilyenek a házak


...és egy turistakikötő a helyi úszómedencével -leválasztva a tengerből, amely sarkában egy kupac szemét úszott...



Graffiti és magyarok pedig mindenhol vannak



Hajók és egy erőd a mi öblünkben




No meg legvégül a Golden Bay

2 hét múlva Stockholm.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal