2009/01/06

Vasárnapok pakolok

Bizonyos emberekkel, akik számára szintén élesen elkülönül a hét első 5 napja (Közép-európai értelmezésben, azaz hétfői kezdettel, nem vasárnapival) és a két napos hétvége, sokszor értekezünk a vasárnapok drámaiságáról, feketeségéről, a kapcsolódó elmúlásról és minden ilyenféléről (ugyanis ezt mi mind átéljük vasárnaponként).
Sani küldött érzéseinket jól megfogalmazandó idézeteket ehhez:

"Bizonyos relációban, ahogy Csipke asztalos mondja, minden mindig
ugyanaz, egy komplett örök visszatérés, s ezt vasárnap délután
tapasztalhatni meg a legjobban." (Parti Nagy Lajos)

„ Végül is a vasárnap délutánokkal nem tudott megbékélni, és azzal a
szörnyű unalommal, ami három előtt öt perccel kezdődik, amikor az
ember tisztában van vele, hogy az aznapi szükséges fürdést már
letudta, hogy hiába próbálja bármelyik újságcikk-bekezdést bámulni,
úgysem olvassa el soha, és úgysem használja fel azt a forradalmian új
metszőtechnikát, amit bemutat, és ahogy az órát nézi,a mutatók
könyörtelenül haladnak a négy óra felé, amikor is kezdetét veszi a
lélek hosszú, sötét uzsonnaideje." (Douglas Adams)

Viszont én most kicseleztem a vasárnapot, mert egész hétvégén pakoltam és átrendeztem A-tól Z-ig (ejtsd cettig) a lakást, így az Újévnek és a vasárnapnak is adtam egy lehetőséget, igazi újat hozó alaphangot. Gazdasági kényszerűségből kiadtam a lakásom felét. Egy ismeretlen fiú költözik be oda. Fura, már adtam kezébe kulcsot, és otthon sem leszek, amikor becuccol. Egyszer csak ott lesz, amikor hazamegyek.

Bútortoszigálás és utálatos takarítás után a papír halmokat kellett felszámolnom, hisz most egy feleakkora helységben kellett felhalmoznom az életem. Ez nehéz.
Nézegettem 20 éves jegyzeteket, régi munkahelyek maradványait, és könyörtelenül hajigáltam ki mindent. A régi papírok között találtam nagyon szép emlékeket idézőket, olyankor mindig bajban voltam, hogy dobjam vagy maradjon. Aztán jórészt dobtam. Elfolyt, eső áztatta francia nevek és telefonszámok kék tintapacák formájában - nos, használhatatlan papírfecnik, de képtelen voltam megszabadulni tőlük(vissza akarok menni).
Aztán áltam ott a szoba közepén és jobban belegondoltam: valójában mi mindent tudnék kihajítani...hát eljutottam odáig, hogy talán mindent. Akár ott is állhatnék egy teljesen üres lakásban, és ha átlépnék egy japán mangavalóságba, akkor a falakat is kidobhatnám és nagy szemekkel pislogva, meztelenül, tejfehér ködben nyílegyenesen állvalebegve egyik kezemet szégyenlősen a szám elém téve, talán egyik ujjam gyermekdeden bekapva lennék. Ott. Aztán nem tudom mi lenne...mert végül is a valóságomból (amit most éppen a lakásra értek) mennyi részt hajítanék ki, hol van vagy lenne a határa a már nem hozzámtartozó kidobandóknak, és mi vagyok még én és mi nem a 4 falon belül és túl. Eddig jutottam, egyelőre semmi nagy tanulság nem csapott kupán. Pakolok tovább.

2 megjegyzés:

Anonymous Névtelen írta...

Kedves Lianinda,
teljesen értelek, én is imadom a vasarnapi pakolasokat. Az ido végtelennek tunik akkor, és minden lehetséges, egészen éjfélig, amikor visszatér a jozan ész. Kar, hogy az a ficko bekoltozik hozzad, de ki tudja?

18:40  
Blogger LIÁNINDA írta...

Azt pedig már meg se említsem, hogy egy kiadós végtelen vasárnapon az ember lánya neki áll simán éjfélkor vagy egykor még megnézni egy filmet (Samira, esetedben pakolás után), hisz hétvége van, az előző napok másnapja még ott tekereg ugye, vagy egy kiadós kirándulás, netán családi ebéd nem valós fáradtsága tart még fenn minket vasárnap este. Szóval jön egy film, még jó is, és akkor már hétfő hajnal 3-4 óra lesz mindig, amikor meg menni kellene dolgozni valamikor 9 körül. Ezért lesz hétfőn inkább az 11. Azért nagyon idióta egy nap ez a vasárnap. Én mindig nagy fáradt és álmos vagyok hétfőn.

20:49  

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal